torsdag 24 november 2011

Kul norrlandstur väckte minnen

Hemma igen efter några intensiva dagar i norr med boksignering i Sundsvall och Harmånger. Lite extra kul att signera böcker hemma på ICA Starks i Harmånger. Minns så väl hur vi raggade annonser där till skoltidningen Lappskvaller. Och när vi pantade flaskor för att få ihop till lite smågodis:-)
Nu träffade jag bland andra min gamla lärare Erling Selling - han mindes till och med var jag satt i sjätte klass. Inte illa! Och sen kom även min gamle tränare Nisse som jag inte sett på 30 år. Där finns det svettiga minnen av vattentornsbacken och hårda träningspass uppför flishögarna vid bruket i Strömsbruk (numera nedlagt). Han var fortfarande i full fart med att träna ungdomar i Jättendals IF! Bland alla minnen fanns den gången jag faktiskt klådde Karin Svingstedt i skidspåret. Jag brukade som bäst komma trea - efter henne och den ständiga ettan Anita Toivonvirta (min kompis som alltid vann alla distrikstävlingar men senare lade av...). Men just den här gången knep jag andraplatsen :-)
Kul var det också att se scoutkompisen Gunilla som numera är gift med en fd dansbandsmusiker från Sven-Erics! Fick också en förfrågan från Harmångerskyrkan om jag inte kan komma och berätta om boken under våren en kväll - så det ska nog bli av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar