torsdag 17 november 2011

På väg norrut - Bokia Sundsvall på lördag

Det har inte blivit mycket skrivet här på sistone - tiden rusar bara iväg.
I morgon är jag på väg norrut för att signera boken i Sundsvall på Bokia, lördag 19 november klockan 12-14 och på ICA Starks i Harmånger, söndag 20 november klockan 12-13. Ska bli skoj att vara lite på "hemmaplan" igen - mamma har affischerat i "byarna" så det blir spännande att se om nån kommer... Det var ju i Harmånger som min journalistiska banan började när jag blev redaktör för skoltidningen Lappskvaller :-)
Oj vad vi skrev, fotograferade, raggade annonser och konstruerade korsord (jag var en fena på just korsod minns jag...) Sedan trycktes hela härligtheten på skolans kopiator. Som jag minns det var vi mycket seriösa!
Idag är det en toppenartikel i Sundsvalls tidning om boken och min lilla "turné" på hemmaplan:
http://st.nu/kultur/1.4106565-att-lara-sig-orka-sin-borda

Idag ska jag prata om boken här i Kristinehamn på ett arrangemang i Broängskyrkan med det lustiga namet "Gubbröra med damer" (rapport kommer sen) kl 16 och i morgon på Bokmässan i Karlstad klockan 11. Har just fixat med en liten filmsnutt på Anne-Britt som jag ska prova att visa. Lägger upp den här när den är ordentligt klar.

Ha en bra dag alla där ute!
Nu ska det pluggas lite på distanskursen på min jobbfria dag.

1 kommentar:

  1. Så roligt!! Lycka till:)
    Sundsvall kom min morfar ifrån, Timrå...:)

    SvaraRadera